czwartek, 29 września 2016

Gwiazda nie umiera, po prostu zamienia się w uśmiech.

Mówią, że niektórych gwiazd, które widzimy na niebie, tak naprawdę już tam nie ma. Ich światło płynie do nas przez miliony lat, a my patrząc na niebo, spoglądamy w przeszłość, w minioną chwilę, kiedy gwiazdy wciąż tam były. „Co robi gwiazda, gdy przestanie świecić?” – pytam samego siebie. „Może umiera?”. „O, nie!” – odpowiada głos w mojej głowie. „Gwiazda nigdy nie umiera. Gwiazda po prostu zamienia się w uśmiech.”




Ludzie odchodzą spełniać swe troski
by żyć szczęśliwie w sposób beztroski



Mijają dni, mijają lata. Mijają nadzieje na powrót brata. Mijają szanse na nowe życie, Mijają gwiazdy na orbicie. Mijają godziny, mijają słowa. Mijają czasy, mija mowa. Mija wszystko; ty i ja, Lecz po prostu życie trwa I możemy czuć się sobą, Ty bądź mną, ja będę Tobą. Wspólnie siłą się wspierajmy Koncert życzeń z chęcią dajmy. Niech ogarną nas marzenia Mamy wiele do stracenia. Więc nie czekaj na naloty, Stań do bitwy o tron złoty. Ten jedyny, wymarzony, Żarem serca rozpalony. Ty też możesz życie dać, Żeby mogło dalej trwać. Mijają nas łąki, mijają ulice, Mijają zakręty, mija i życie. Mijają uśmiechy, mijają smutki, Bezwzględni mordercy i prostytutki. Mijają nas ludzie różnych narodów, Mijamy rasistów i homofobów, Mijamy pijanych i całkiem trzeźwych, Widzimy chorych, mijamy biednych. Mijamy spokojnych, albo wzburzonych, W domach bogatych, w domach zburzonych. Tych co na siebie stale czekają, Tych co w obronie prawdy stawają. Tych co wierząc, oddają swe życie, Tych co przed prawdą chowają się skrycie. Tych głuchych i tych słyszących. Tych żywych i konających. Czas się nie zmieni jeśli nic nie zrobisz, Staniesz po środku, napis 'ZŁO' pogrubisz. Jeśli będziesz czekać na przyjście zbawienia, Doświadczając na skórze wielkiego płomienia. Uwierz mi, że życie będzie ważniejsze, O wiele mądrzejsze i przyjemniejsze: Powrócą dni, powrócą lata, Powróci nadzieja na przyjście brata. Powrócą szanse na nowe życie, Powrócą gwiazdy na orbicie. Powrócą godziny, powrócą słowa. Powrócą czasy, powróci mowa. Powróci wszystko; ty i ja, A nasza pamięć będzie wiecznie trwać.


Ten wierszyk napisałam sama, pisanie wierszy jest jakże moim zainteresowaniem, postanowiłam, że będę tutaj wrzucać moje autorstwa ;)

1 komentarz:

  1. Bardzo ładny wiersz :) Podoba mi się. Masz talent do pisania :)

    OdpowiedzUsuń